Již opravdu naposledy se letos na venkovní trati v Klášterci nad Ohří sešla parta nadšenců pro závody s RC modely, tentokrát na samostatně hodnocený závod „ kláštereckou šestihodinovku“.
Opět se do areálu někteří účastníci sjížděli již v pátek 10.09.2021, pokecalo se, potrénovalo, nastavovalo a samozřejmě se pak také jedlo a pilo….
V sobotu ráno nás čekal „strašák“ jménem počasí, obloha vypadala, že každou chvíli přijde déšť a pravděpodobnost příchodu přeháněk bohužel potvrzovala i předpověď počasí, a to ve větším rozsahu, než bylo předpovězeno v předešlých dnech. Před desátou hodinou jsme se tedy sešli k rozpravě, na které jsme probírali situaci s počasím, byly jen dvě možnosti, buď závod odpískat, nebo prostě jet i za deště takzvaný „mokrý závod“. Došlo k hlasování a všichni byli pro variantu závod jet i za mokra a deště. Zároveň jsme se dohodli na odstartování závodu dříve, než bylo naplánováno. Na to ale většina nebyla připravena a bylo tedy nutné rychle ještě ošetřit elektroniku v modelech proti vniku vody do obvodů a následným zkratům (bohužel se později ukázalo, že v některých modelech nebylo dostatečné). Nakonec se místo v 12:00 hodin, odstartovalo v 11:32 hodin. Pořadí na startu bylo určeno losováním.
Do závodu nastoupily tyto týmy v pořadí, ve kterém jsou zapsány:
Šroubek Racing: Marek Baláž, Tomáš Vrábel, Ludvík Štefaník
Jipatoonda Plus C: Michal Tyburec, Tomáš Tyburec, Ondřej Ševít
RC tým Chomutov A1: Alexandr Balachonov, Daniel Mašata, Jiří Beneš, Karel Molnár
Jipatoonda Plus A: Jiří Vesecký, Radek Špička, Jan Morávek
Extreme RC: Pavel Jaroš, Roman Kracík, Tomáš Stránský
UliTECH Racing team: Tomáš Ulč, Jakub Lehký, Radim Janouch
RCCCO A-Tým: Jiří Martinek, Radek Štěrba, Marian Klejch
Závod byl odstartován v okamžiku, kdy zrovna nepršelo, ale trať byla ještě mokrá po předešlé přeháňce, nicméně všichni zúčastnění mokrou trať zvládali a šestihodinový závod za ztížených klimatických podmínek tedy započal…
+/- po padesáti kolech se postupně měnili jezdci jednotlivých týmů, pouze Šroubek Racing team vytrval na trati až do úctyhodných 99 kol. Během závodu se pořadí jezdců střídalo téměř jako počasí. Přišel také očekávaný intenzivnější déšť, během kterého byly modely opravdu těžko ovladatelné, ale všichni, ač velmi opatrně a pomalu, dále kroužili na mokré trati.
Zhruba po pěti hodinách závodu došlo k závažnějším technickým problémům u některých týmů, kvůli nefunkčnímu regulátoru byl nucen po 800 kolech závod ukončit RC tým Chomutov z aktuálně třetí pozice, po 805 kolech dále odstoupil ze závodu tým Jipatoonda Plus C také kvůli závadě elektroniky aktuálně z páté pozice. Technické problémy se nevyhnuly ani RCCCO A-Týmu, kdy v depu strávili po 722 kolech téměř 20 minut, než byl odhalen důvod nefunkčního modelu, vyměnil se přijímač a tým pokračoval v závodě. Také tým Jipatoonda Plus A se začátkem závodu potýkal s drobnými problémy, kdy během prvních 35 kol byli nuceni třikrát na několik minut přerušit závod. Jelikož byl teprve začátek závodu, kdy ostatní dále kroužili na trati, tyto, ač „krátké“ zastávky v depu, je odsunuly na poslední sedmou pozici v závodě, pak ale tento tým nastartoval svou stíhací jízdu a postupně se z poslední pozice probojoval až na tu nejvyšší, ano, vítězem klášterecké šestihodinovky se stal tým Jipatoonda Plus A s počtem 1026 kol (cca 205 km). Díky své čisté jízdě, ale také spolehlivosti své techniky si pro druhou pozici dojel tým UliTECH Racing s nájezdem 989 kol (cca 198 km). Pro třetí pozici si dojel Šroubek Racing team s nájezdem 957 kol (cca 191 km), tým zvolil strategii co nejmenšího počtu zastávek v depu, za 6 hodin celkem pouze 13x došlo k výměně baterie a jezdce. Vítěz obdržel putovní pohár, tudíž se s tímto závodem počítá také do dalších sezón závodů v KnO…
Gratulace patří vítězům, ale také všem ostatním účastníkům za vytrvalost v závodě i přes nepříznivé počasí. Poděkování pak předně našemu předsedovi Jirkovi Martinkovi za organizaci a uspořádání tohoto závodu. Budeme se těšit na viděnou v hale!
Za RCCCO Marian Klejch
 
Celkové pořadí všech týmů:
1. Místo – Jipatoonda Plus A – 1026 kol (205 km)
2. Místo – UliTECH Racing team – 989 kol (198 km)
3. Místo – Šroubek Racing – 957 kol (191 km)
4. Místo – Extreme RC – 930 kol (186 km)
5. Místo – RCCCO A-Tým – 839 kol (168 km)
6. Místo – Jipatoonda Plus C – 805 kol (161 km)
7. Místo – RC tým Chomutov A1 – 800 kol (160 km)